Alle virksomheder skal tænke længe og grundigt over de løfter, de måtte give deres kunder. Når alt kommer til alt forventer folk ikke, at operationer lykkes alene, så partnere vil være ekstra forsigtige. De bør vise, at de har gjort deres forskning og identificere, hvad de planlægger at tilbyde, og de fordele, som de mener, at virksomheden har brug for. Der er mange måder at sætte deres bedste fod frem. Der er dog nogle typer partnere, der skal håndtere et ry for ikke at holde deres ord.
Den første måde, hvorpå partnering gør en enhed dyrere, er, at de inkluderer rabatter, som de ikke rigtig er i stand til at levere. Nogle gange overses dette, og partnerne er i stand til at opnå en fortjeneste på grund af rabatterne. Dette er tilfældet, når partnerne sandfærdigt ønsker, at kunden skal tro, at rabatterne alle er ægte. Kunden har dog en næsten helt anden idé om, hvad de får at vide. Derfor skal rabatten beskrives som besparelserne er ikke rigtig som beskrevet i salgstilbuddet. Hvis partneren ikke viser dette i deres taglinje på deres hjemmeside, vil kunden tro, at en sådan reel rabat ikke er sand.
Der er også situationer, hvor en partner kan tilbyde mindre end ønskelige finansieringsmuligheder for udstyret. Hvis den er baseret på varens købspris, og de har sikret sig mere finansiering fra andre kilder, kan det være fristende at sænke prisen yderligere for at få finansieringsaftalen. De bør dog have beføjelse til at imødegå, normalt gennem en skriftlig aftale eller fuld slutbrugermanual, der klart gentager finansieringsaftalen. Partneren skal kunne fortælle kunden, at de er vildledende, hvis kunden ikke kan se det ekstra tilbud, der gives. Det giver kunden mulighed for at beskytte deres investering.
Hvis deres faktureringsmetoder for udstyret er mindre end ønskelige, skal kunden være i stand til at kontakte dem direkte. Hvis de ikke har givet fuldstændige oplysninger på deres hjemmeside, har de muligvis ikke. Opfølgning med et opkald er den bedste måde at løse eventuelle problemer på. Når kunden beder om et ærligt svar, kan han føle, at deres forventninger har været tilfredse. En god partner vil være i stand til at matche deres faktureringsmetoder til deres kunders behov. At give mindre end levedygtige faktureringsmuligheder til kunden kan også give bagslag for partnerskabet.
En dårlig partner er en, der altid giver mindre end perfekt kundeservice. Når de ikke er i stand til at give den lovede service til en rimelig pris, bør de undskylde oprigtigt og finde en løsning. Hvis de ikke har evnen til at rette op på problemet, bør de være i stand til at blive i forholdet. Kunden skal føle sig som om hver partner bekymrer sig om deres forhold til kunden.
Et godt forhold er alt i erhvervslivet. Hvis en partner er i stand til at levere en tjeneste, der overstiger deres konkurrenter, skal den altid noteres på deres hjemmeside. Dette giver kunden mulighed for at se den fulde værdi af forholdet og en løsning, der kan leveres, hvis der er begået en fejl. Dette giver kunden komforten ved at vide, at de kan stole på teamet, og hvordan det går.
En partner, der står bag deres produkter, har også meget lang tids værdi. De skal være i stand til at være på forhånd med kunden for at fortælle dem, at de ikke vil svigte dem. Eventuelle behov for bistand bør være veldokumenterede gennem alle de involverede parter, og det er ikke noget, der normalt sker i erhvervslivet. Hvis partneren skal give noget med garanti, skal det dokumenteres hurtigt. Det er den perfekte løsning til en mangeårig partner, der vil lade deres ord i munden om deres omdømme.